درگاه پرداخت الکترونیکی مشتریان

مدیریت ناوگان حمل و نقل زمینی

سامانه‌ی مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل بندری (ناوبان)

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل بندری، راهکاری جامع و یکپارچه مبتی بر اینترنت اشیاست که با اتصال سامانه CONSOL ، امکاناتی خاص و متفاوت را نسبت به سامانه های عمومی موجود در بازار در اختیار ترمینال‌های کانتینری قرار می‌دهد. در این سامانه، داده‌هایی مانند موقعیت مکانی خودروها، زمان نیاز به تعمیرات، میزان سوخت مصرفی، مؤلفه‌های رفتار ترافیکی رانندگان (تعداد ترمزهای خطرناک، سرعت، دور موتور و غیره) توسط حسگرهای نصب شده بر روی خودروها جمع‌آوری و سپس این داده های خام توسط موتور پردازشی سامانه تبدیل به گزارشات تحلیلی می گردد که مدیران و کارشناسان را قادر می سازند تصمیمات موثری برای بهبود بخش حمل و نقل خود اتخاذ نمایند. همچنین در این سامانه با استفاده از داده های سامانه کنسول می توان ماموریتهایی را بر اساس گروه‌های عملیاتی مختلف تعریف نمود و در مجموع با برنامه ریزی مناسب و هدفمند، بخش حمل و نقل ترمینال را پربازده و کاراتر می سازد.
به دلیل دسترسی به سامانه‌ی مکان‌یابی جغرافیایی (GPS)، این سیستم به خوبی می‌تواند اطلاعات کاملی از سرعت حمل بار و مسیر پیموده شده برای هر سفر، کل ماموریتهای انجام شده توسط یک کشنده در طول روز و گزارش‌های فراوان دیگری از وضعیت حمل ارائه دهد و برنامه‌ریزی انجام درخواست‌های حمل و نقل را ساده‌تر سازد.
به علاوه به دلیل دارا بودن نقشه‌ی اختصاصی شده از بندرهای ایران و ترمینال‌های درون آن‌ها، رصد فعالیت کشنده‌ها در این سامانه دقیق‌تر از هر نرم‌افزار مدیریت حمل و نقل دیگر صورت می‌پذیرد.

ویژگی‌های سامانه‌ی ناوبان

سامانه‌ی ناوبان، دو سیستم اصلی دارد. سامانه‌ی مدیریت ناوگان حمل و نقل که از طریق وب می‌توان به آن دسترسی داشت و پایش، برنامه‌ریزی و مدیریت ناوگان را انجام داد. نسخه‌ی موبایل آن نیز بر روی موبایل رانندگان تجهیزات نصب می‌‌شود و در مسیریابی و ثبت شروع و اتمام کار رساندن کانتینر، آن‌ها را یاری می‌کند.
یکی از مزایای اصلی این نرم‌افزار، امکان بررسی و آنالیز وضعیت کشنده‌ها و برنامه‌ریزی برای متعادل‌سازی و تقسیم کارها بین کشنده‌های مختلف است. به علاوه، اپراتور حمل و نقل می‌تواند داده‌های دقیقی از حمل‌های صورت گرفته به وسیله‌ی کشنده‌‍‌ها و پیمانکاران حمل نقل خود داشته باشد

استفاده از راهکار برای سازمان شما چه مزایایی دارد؟

مدیریت ناوگان حمل و نقل بدون یک سیستم اطلاعاتی مناسب و جامع بسیار دشوار خواهد بود. پاسخگویی مناسب به مشتریان و نیازمندی‌های آن‌ها، تخصیص مناسب تجهیزات و تحلیل‌های بازاریابی، بدون داشتن اطلاعات در مورد عملکرد کنونی تقریبا غیرممکن است. شاید یک سازمان بتواند با بهره‌گیری از چندین سیستم نرم‌افزاری (مثلا یک سیستم حسابداری و مالی، یک سیستم مدیریت منابع، یک سیستم اداری-اسنادی و چند فایل اکسل) به سختی بخشی از این نیازها را بدون بهره‌گیری از یک سیستم جامع مدیریت تاوگان حمل و نقل انجام دهد و تا حد کمی نیازهای مشتریان خود را پاسخگو باشد. با این وجود، بسیاری از امکانات و مزایای داشتن سیستم را از دست می‌دهد و قادر نیست سابقه‌ی عملیات خود را تعقیب کند. برای تخصیص کار به رانندگان و تجهیزات ناگزیر است مدام با آن‌ها در تماس باشد و وضعیت کنونی را به صورت ذهنی ارزیابی گند؛ به علاوه، رانندگان تجهیزات، هیچ امکانی برای دریافت دقیق مبدا و مقصد عملیات و مسیریابی بین مبدا و مقصد ندارند و بسیار محتمل است که در انجام کار دچار اشتباه شوند. برنامه‌ریزی جامع و اصولی برای عملیات حمل و آنالیز و مدیریت وضعیت عملیاتی بدون داشتن یک سیستم بسیار دشوار می‌نماید.
راهکار مدیریت ناوگان حمل و نقل شرکت رهیاب دقیقاً در پاسخ به این نیازها طراحی شده و به سبب سابقه‌ی بسیار زیاد این شرکت در تولید نرم‌افزارهای لجستیک، این سیستم به شکلی فراهم شده که همه‌ی نیازهای اطلاعاتی مربوط به حمل و نقل را پاسخگو باشد. بدین سان، شما با داشتن راهکار ناوبان می‌توانید، به آسودگی عملیات حمل و نقل را مدیریت و نظارت کنید. پاسخگوی نیازمندی‌های اطلاعاتی مشتریان باشید و به رانندگان فرصت استفاده از یک سیستم تحت موبایل برای مدیریت کار خودشان را بدهید. برنامه‌ریزی‌های هوشمند برای ناوگان و عملیات خود داشته باشید و به آنالیز وضعیت خود و سابقه‌ی پیشین بپردازید و برای آینده برنامه‌ریزی کنید.

اتصال به سیستم مدیریت ترمینال کانتینری

یکی از مزیت‌های بزرگ سیستم ناوبان، امکان اتصال آن به سامانه‌های مدیریت ترمینال‌های کانتینری و دریافت مستقیم درخواست حمل از آن‌هاست. بدین صورت، بدون آن که نیاز به ثبت درخواست‌های حمل از طریق کاربران باشد، یک سامانه‌ی واسط، با توجه به عملیات ثبت شده در سامانه‌ی ترمینال کانتینری، درخواست حمل برای این سامانه ارسال می‌شود و این درخواست با توجه به وضعیت کار راننده، به راننده‌ تخصیص داده می‌شود