درگاه پرداخت الکترونیکی مشتریان

پیام کوتاه مکان محور: یک استراتژی بازاریابی موثر

سه شنبه, 3 آبان 1401 ساعت 13:08

یام کوتاه مکان محور: یک استراتژی بازاریابی موثر

کسب و کارها همیشه به دنبال راه­هایی برای بخش­بندی ارتباطات خود به شکلی هستند که به شکل هدفمند پیام­های تبلیغاتی خود را به مشتریان خود برسانند. در همین راستا، احتمالاً اصطلاحاتی مانند پیام کوتاه هدفمند، پیام کوتاه هوشمند، تبلیغات مکان محور یا پیام کوتاه مکان محور را شنیده­اید.

تبلیغات مکان محور، یک استراتژی بازاریابی موثر است که تبلیغات موبایلی را با اطلاعات مکانی ترکیب می­نماید تا براساس موقعیت فیزیکی که مصرف­کنندگان در آن قرار دارند، محتوای مرتبط را به آنها نشان دهد. به عنوان مثال، اگر وارد کافی شاپ می­شوید، ممکن است بر روی گوشی تلفن همراه خود پیامکی تبلیغاتی در رابطه با پیشنهاد ویژه آن کافی شاپ برای آن روز به خصوص دریافت کنید. این همان تبلیغات مکان محور است. تبلیغات مکان محور ممکن است که بدین شکل مستقیم نباشد. در تبلیغات مکان محور ممکن است محتوای تبلیغاتی به یک ناحیه جغرافیایی به خصوص ارسال شود. به عنوان مثال، اگر کسب و کاری در چند نقطه فعالیت داشته باشد، ممکن است بخواهید که پروموشن خاصی را برای مشتریانی که در نزدیکی یکی از این نقاط فعالیت هستند، ارسال نمایید.

روش­های سنتی تبلیغات مبتنی بر تلویزیون، رادیو و بیلبوردها هستند. اما، در دنیای کنونی، مردم بیشتر به گوشی­های موبایل خود متکی هستند و اطلاعات را از این ابزار دریافت می­کنند. به همین خاطر، باید در جایی که هستند با آنها ملاقات کنید و به آنها محتوای با ارزش ارائه دهید. تبلیغات مکان محور بسیار با ارزش است زیرا به میزان زیادی تجربه کاربری منحصر به فردی را به مشتریان عرضه می­دارد.

آمارها نشان می­دهد که 84 درصد بازاریاب­ها به شکلی از بازاریابی مکان محور استفاده می­کنند. اغلب این بازاریاب­ ها از تبلیغات مکان محور برای شخصی ­سازی تجربه مشتریان خود و تعامل اختصاصی­ شده و هدفمند با آنها استفاده می­کنند. پیش­ بینی می­شود که در سال 2022، بازایاب­ ها در حدود 39 میلیارد دلار در زمینه تبلیغات مکان محور هزینه نمایند. 74 درصد بازاریاب­ها اعتقاد دارند که بازاریابی مکان محور می­تواند بازگشت سرمایه را بهبود بخشد. مزایای تبلیغات مکان محور عبارت است از:

  • تبلیغات مرتبط: امکان ارسال تبلیغاتی مرتبط و قابل توجه به مشتریان با توجه به وضعیت و موقعیتی که در آن قرار دارند.
  • تعامل بهتر با مشتریان: هنگامی که در لحظه یا موقعیت خاصی، اطلاعاتی را برای مشتری می­فرستید که بلافاصله می­توانند از آن استفاده کنند، دلبستگی آنها به برندتان افزایش می­یابد.
  • افزایش فروش: بازاریابی مکان محور می­تواند باعث افزایش درآمد کسب و کارتان شود.
  • شروع سریع: شروع بازاریابی و تبلیغات مکان محور به سرعت و آسانی صورت می­گیرد.
  • پوشش وسیع: با توجه به تعداد مشترکین تلفن همراه، ارسال تبلیغات مکان محور به گستره وسیع­تری از مشتریان مقدور است.
  • هزینه پایین تر: انجام بازاریابی مکان محور نسبت به روش­های سنتی، هزینه کمتری از نظر آماده سازی محتوا و همچنین انجام آن دارد.

شرکت رهیاب رایانه گستر، اپراتور سرشماره 1000 پیام کوتاه کشور با بیش از 16 سال سابقه فعالیت در حوزه پیام کوتاه، آمادگی لازم برای ارائه خدمات پیام کوتاه مکان محور و هدفمند به مشتریان خود را دارد.