درگاه پرداخت الکترونیکی مشتریان

درج متن درخواست لغو دریافت در هر پیامک

سه شنبه, 3 آبان 1401 ساعت 13:08

با استناد به مفاد سند «سیاست های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه­ های ارتباطی» مصوبه مورخ 1393/11/01 شورای عالی فضای مجازی و با هدف ارتقای سلامت و ایمنی خدمات پیام ارسال پیامک در شبکه های ارتباطی و نیز صیانت از حریم خصوصی کاربران و پیشگیری از وقوع جرم در بستر خدمات پیامکی، «مقررات اجرایی تامین ایمنی و سلامت ارسال پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی» در سندی توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده و با توجه به پیگیری­های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه، و پلیس فتا ناجاء، همگی شرکت­های ارائه­ دهنده پیامک انبوه، نمایندگان و مشتریان آنان ملزم به تبعیت از این مقررات و پیاده ­سازی آن هستند. در همین رابطه، ضروری است تا در خصوص موارد ذیل اقدام لازم صورت گیرد:

  • احراز هویت تمامی مشتریان پیش از انعقاد قرارداد
  • عدم ارسال پیامک­های تبلیغاتی بر روی خطوط خدماتی
  • درج متن درخواست لغو دریافت پیامک در هر پیامک با عبارتی مانند «لغو دریافت پیامک با ارسال عدد 11». لازم به ذکر است که لغو دریافت پیامک باید به صورت فارسی و انگلیسی عدد ارسالی برای لغو دریافت پیامک مقدور باشد.

بدیهی است در صورت عدم توجه به موارد مورد اشاره و عدم پیاده ­سازی مکانیزم­ های مرتبط با مقررات اجرایی مذکور، کلیه عواقب ناشی از آن به عهده مشتریان محترم خواهد بود.